Thursday, May 28, 2009

en liten uppdatering

Snart helg igen. Tiden går alldeles för fort.
Idag åkte jag in till Boulder och hämtade upp mitt parkeringspass. Betydligt billigare att parkera på campus på sommaren. Jag ska läsa 2 kurser i sommar, vilket kommer bli intensivt. En tre credit kurs på 4 veckor, som normalt läses på 12-13 veckor, *pust* Kommer ha test typ första veckan.
Jag börjar på måndag och på torsdag kväll åker vi till Kalifornien på långhelg. Vi ska fira mina svärföräldrar som varit gifta i 50 år den sjätte juni (Sveriges nationaldag). Ska bli kul att få se alla Jacksons igen.
Och en annan rolig händelse är att Roberts yngste bror har friat till sin flickvän. Han kämpade i 3 månader med att hitta den perfekta diamantringen så att han skulle kunna ställa den stora frågan på hennes födelsedag. Dem är jättegulliga ihop, och jag vet att hon är totalt galen i honom så jag kan tänka mig att hon grät och snorade lyckotårar medan hon hulkade fram ett “ja.”
Så vi är bjudna på bröllop i November. Jippie! Kommer bli det första bröllop jag besöker (förutom mitt egna då), så jag är superexalterad.
En annan rolig nyhet är att vår utbytesstudent, Alissa, landar i Denver den trettonde Augusti. Vi har pratat på telefon och mejlar regelbundet med varandra. Hon verkar jättegullig och jag ser verkligen fram emot att få en "lillasyster." Hennes pappa mejlade oss idag, han heter Dieter, och verkade hur cool som helst. Hennes föräldrar är unga och verkar lättsamma, så förhoppningsvis kan vi lära känna dem riktigt bra under det här året också. Jag hoppas på gratis boende i Tyskland i framtiden. hehe.
Nej, nu är det godnatt. Har massor att göra imorrn. Har bjudit in Shauna på middag och sen på Lördag är vi bjudna på utflyttningsfest.

2 comments:

tess trött tokig morsa said...

åh va sugen jag blir på bröllop när jag läser ditt inlägg.
vårat går av stpeln 09 09 09
sååå långt dit
ha en härlig pingst

www.misstessan82.blogg.se

Elin R said...

Åh va skoj att ni pratat med er blivande familjemedlem! Hoppas att ni kommer trivas med varandra :-) Ser fram emot att få läsa om det hela grejen ur din synvinkel! Ha de fint