Saturday, November 29, 2008

thanskgiving, hockey, o frissan



nej, men nu är det dags att blogga. Jag har haft lov i en hel vecka och inte har jag blivit bättre på att uppdatera. Hmpf! Hursomhelst, har haft en väldigt najs vecka. I onsdags hade jag tid hos Anette och fixade håret. Jag går och klipper mig hos henne ungefär var tredje månad och varje gång så har hennes liv tagit en helt ny vändning. Först var hon gift, sen var hon gravid, i höstas var hon lyckligt kär i en italiensk-amerikan. Dem åkte till och med till Italien på semester. Nu i november hade dem gjort slut och hon har flyttat ihop med en ny kille. Jag hanger inte alls med i svängarna. Men hårfrisörskor e väl ett ganska ombytligt släkte, eller vad säger du Victoria? :)


I torsdags var vi bjudna på thanksgiving middag hos Chris och Jylene. Dem hade dukat så fint och lagat så mycket god mat att vi blev riktigt bortskämda. Det var vi och så Mandy och Adam, vilket e ett annat par i 20-årsåldern som bortvärsöver gatan. Sen var Chris föräldrar och Jylenes mamma där också. Jag å kalkon, tranbärssylt, sötpotatis, majsbröd, och pumpa paj till efterrätt. Sen fick jag mysa med bebisar, för Chris och Jylenes lilla Stella är 8 månader nu och Mandy och Adams lilla Harrison är två veckor äldre än henne. Så dem satt på golvet och stoppade byggklossar och annat barnvänligt i sina dreglande munnar. Bebisar har mycket lustigt för sig.


Ikväll ska vi på hockey. Tom ringde och erbjöd oss två biljetter till “the Rage” som är ett lag i CHL, vilket är typ andraligan till NHL. Tänk allsvenskan jämfört med elitserien. Jake ville inte gå för han ville hellre vara hemma och klä julgranen. haha. Så vi fick låna deras säsongsbiljetter. Ska bli kul att se hockey i en mindre arena, kommer nog kännas mer som hemma. Grattis till bror Daniel förresten som fick sätta ännu ett mål i elitserien. Nu checkar jag ut, men här kommer lite bilder från kalkon dagen.


Lilla Stella med farmor


Jag o R

say cheese


1 comment:

viktoria cederberg said...

Haha, nu förstår jag inte vad du menar. Jag är absolut inte ombytlig, eller? ;)

Frisör, barista, croupier, målare, journalist, konferensvärdinna och städtant. Vad har jag glömt? ;)

Dock är jag lite mer beständig på kärleksfronten. Inga italianos för mig, jag nöjer mig med en indier. :D Och han är jag riktigt nöjd med! :D