Thursday, June 18, 2009

speleman

Tack för kommentarerna jag fått på sistone. Man känner sig så bortkopplad från midsommarfirandet härborta. Vet ju knappt vilken helg det vankas nubbe och midsommarstång. Jag vet att svensk organisationerna härborta ordnar midsommar firande, men jag har noll tolerans för den typen av utlandssvenskar som bara umgås med andra svenskar efter 30 år utomlands. Tycker det e skumt. Därför jag dragit mig ur SWEA och liknande organisationer. Inte för att jag inte är patriotisk, men men…
Jag och Robert har förresten bestämt oss för att skaffa en ny hobby: nämligen fiol! Ja, vi ska börja spela fiol! Vi ska ta parlektioner och har hyrt fioler för 9 dollar i månaden. Jippie, ska bli så kul! Har alltid velat spela ett instrument som vuxen, när jag var liten och spelade i skolan så såg jag inget värde i det och tappade intresset snabbt, etc. Men nu så e vi helpeppade båda två. Kul att göra något tillsammans dessutom.

Har tenta imorrn så jag måste gå och sussa. Men snart blir det Mozart och Beethoven som gäller. Haha.

No comments: