Monday, June 1, 2009

here we go again...


sommar i Boulder


Idag började mina 2 sommarkurser. Campus var så stillsamt och obefolkat i jämförelse med hur det är på vår och höst terminerna. Man slapp trängas i bokhandeln, köa för en kaffe, och antalet studenter i varje kurs var betydligt mindre.

Jag hade tur för i min skrivkurs så stötte jag genast på ett bekant ansikte, en tjej jag läste en kurs med förra terminen, så det var kul att ha någon att babbla med sådär första dagen. Min skrivkurs är upper level och ganska så avancerad och vi är bara 8 pers. Så det finns mycket tid och möjlighet att diskutera, kritisera och (förhoppningsvis) berömma varandras skrivande. Och professorn kommer kunna ta sig betydligt mer tid med varje individuell student.

Jag känner mig alltid underlägsen i skrivarkurser, för jag inbillar mig jämt att alla de andra är August Strindberg-typer med fantastisk talang medan jag är en patetisk amatör.

Drack en kaffe med Patricia i Broomfield efter pluggandet.

Hon har fortfarande äktenskapliga problem. Hennes karl har inte hittat ett nytt jobb, faktumet är att han inte ens letat. Samtidigt som Patricia jobbar sex dar i veckan (med Måndag som enda lediga dag). Och som om inte det vore nog så lyfter inte den arbetslöse karln ett endaste litet lillfinger hemma.

“Jag är så less på komma hem till all disk och all röra i köket, för att inte tala om alla skor och smutskläder som ligger spridda överallt."

Han kunde väl iaf plocka upp efter sig och ha middagen redo när Patricia kommer hem.

När jag föreslog det så skrattade hon bara bittert.

“Han hävdar att han skriver en bok just nu,” sa hon och skakade misstroget på huvudet.

Tydligen tror karln att han har förmågan att skriva en bestseller inom loppet av några veckor.

Jag tvivlar.

I övrigt har jag kört stenhårt på träningscykeln idag plus stretchat ut med min poweryoga DVD. Och igår så tvättade, dammsugade OCH vaxade jag min bil. Det tog cirka 4 timmar att få det precis så rent som jag ville det, och jag var helt slut efteråt. Men det gör att jag sover som en stock på nätterna om jag tränar eller utför fysiskt arbete under dagen. Och jag och Robert har bestämt oss för att börja gå till sängs tidigare om kvällarna och stiga upp tidigare. Imorse var vi båda uppe klockan 6. är väääldigt trött just nu dock. *gäsp*

Och på torsdagkväll bär det av till soliga Kalifornien för en långhelg!

No comments: