Monday, June 2, 2008

stanley cup och sommar termin

Jake ringer hem till oss när jag är på föreläsning.

“Kan Stina komma ut och leka?” frågar han Robert.

åh. Hur söt kan man bli? Det var ju typ 20 år sedan som någon ringde och frågade om jag ville komma ut och leka.

Hade 3-timmars föreläsning idag. Steg upp klockan 6 och drack kaffe på altanen. Solen hade précis gått upp. Sällan jag är uppe så tidigt, men det var faktiskt riktigt rofyllt. Föreläsningen var okej. Jag har en jobbig kurs i sommar och tre som verkar chill. Så man får ta det som det kommer.

Just nu sitter jag och väntar på att TREDJE övertidsperioden skall börja i Stanley Cup finalen. Jag hoppas att Zetterberg eller Lidström får avgöra i Sudden. Dem två lagen har redan spelat fem 20-minuters perioder, så dem måste ha rejält med gele i benen. Tycker synd om dem svenska hockey fansen som försöker hålla ögonen öppna. Klockan är snart halv 7 i Svea, så jag antar att den morgonpigge svensken kan se finalen innan han går till jobbet.

nä , snart e det godnatt för mig men gomorron för många av mina läsare!


No comments: