Friday, June 13, 2008

uppdatering

Oj, här har inte bloggats på ett tag. Men det ska bli skärpning här snart, det lovar jag. Har en kurs i kreativt skrivande i sommar, så jag har varit alltför upptagen med att författa en berättelse.

Den senaste veckan har dock varit riktigt bra. Jag har tjänat 200 dollar bara sådär, genom att gå med i någon slags statistisk undersökning. Dem placerade en svart liten låda i min bil som tydligen mäter hur mycket jag trycker på gas- och broms pedalerna. Det enda jag behöver göra är att köra omkring som vanligt i en vecka. För 200 papp. Inte illa.

Förra helgen hade vi främmande. Av min favorit svägerska som jag skrev ett varmt inlägg om senast. Hon är speciell kan man lugnt säga, men jag gillar hennes söner. Tyvärr så behandlas dem som små bebisar. Dem hade kört hela vägen från Utah, grannstaten som är mest känd för bra snowboard backar, Vinter OS, och polygamistiska sekter. Så dem var inte frame förrän sent på kvällen. Vi gjorde varm choklad åt allihopa, och svägerskan börjar genast dirigera oss att bara fylla hennes yngste sons kopp till hälften och sedan fylla på med kall mjölk så att han inte bränner tungan. Grabben är tio år!!! Tioåringar är ofta vuxna nog att kunna hålla sig från att bränna tungan. Herregud.

Jag har inga egna barn (Tack o lov) så jag kanske inte ska säga nåt. För vem vet. Kanske jag blir värsta hönsmamman?

På tal om moderskänslor. Jag drog med Robbie in till en djuraffär häromdagen. Här i USA så säljer dem ju tyvärr valpar i djuraffären. Hursomhelst, dem hade världens sötaste små Chihuahua valpar. Jag plockade upp en av den och han sökte sig genast till min hals där han låg och gosade så gott. Tydligen så älskar Chihuahua valpar att bli burna och kelade med, för jag kunde hålla honom hur länge som helst. Till och med Robbie mjuknade och vart sugen. Så nu försöker jag bearbeta honom. hihi. Vill ha!


No comments: