Tuesday, February 24, 2009

En Kunglig Förlovning


Jisses! Jag som nästan trodde att Vickan skulle hamna på glasberget, men icke sann icke! Med diamant på vänsterfingret och en likblek och stel fästman vid sin sida så har hon nu förlovat sig. Kul! Som utlandssvensk är det lite extra kul, speciellt eftersom det faktiskt var Robert som sa till mig, “har du sett att prinsessan förlovat sig?”

Har tittat på deras presskonferens på aftonbladet tv och det enda jag kan säga är att det var väldigt formellt. Måste det verkligen vara så formellt? Det skulle inte förvåna mig om kungliga pressagenten viftar med ett blodigt lakan efter bröllopsnatten.

Stackars Daniel ser inte alls ut att trivas i rampljuset. Och varför var han tvungen att kalla Victoria för "Kronprinsessan" hela tiden? Verkade stelt. Jag menar det är ju hans fästmö och flickvän sen 7 år tillbaka, nog skulle det vara okej om han kallade henne Vickan, Vicky, eller min lilla smurf eller vad dem nu kan ha för smeknamn för varandra. Jag hoppas innerligt att han inte kallar henne Kronprinsessan i sänghalmen.


Men Vickan strålade av lycka och var jättevacker, så jag är glad för deras skull. Daniel vänjer sig nog. Han kan ju ringa Mette-Marit och beklaga sig över skandinavisk media om inte annat.

Kungen och Silvia var också en lustig historia. Silvia såg hemsk ut. Vad har människan gjort med ansiktet egentligen? Ser ut som att hon legat under kniven några gånger för mycket…

Och när började Sverige med diamant förlovningsringar? Trodde det var ett amerikanskt fenomen.
Nä, nu blir det godnatt. Leve Kungahuset!

No comments: