Wednesday, February 4, 2009

en tenta o en norsk

Hade min första tenta idag. Tror det gick bra. Jag var uppe sent och pluggade igår så jag var väldigt trötter större delen av dagen. Sen hade jag en miljon ärenden (kändes det som iaf). Köpte det mega dyra insulinet till våran sugar kitty. Vad som är lustigt är att mina svärföräldrars katt också fått en diabetes diagnos. Verkar som att det är rätt vanligt. Våra husdjur behandlas nästan som människor nuförtiden. Veterinären är trevligare mot min katt än vad läkaren är mot mig. En bekants hund fick cancer och veterinären föreslog cellgiftsbehandling (!) Till historien bör nämnas att hunden var väldigt gammal, hade massa andra åkommor, plus att cellgiftsbehandling för hundar inte är billigare än för människor…


Jag träffade en norsk gutt på skolan idag. Han hade en tröja med norska flaggan på så jag sa, “Er du fra Norge?” med sådan där hurtig “norsk.” Och då log han förvånat. (Om det berodde på min tillgjorda norska eller faktumet att jag överhuvudtaget pratade något som skulle föreställa norska vet jag inte).

Det var han. Blond och blåögd och utbytesstudent. Han pluggade miljövetenskap (vilket verkar vara superpopulärt i denna globala uppvärmnings era) och var en riktigt käck gutt. Kan tänka mig att han valde Colorado så att han kan dra på sig toppeluvan och ge sig ut och åka lite längdskidor uppe i klippiga bergen. eller är jag fördomsfull nu?

No comments: