Saturday, February 28, 2009

ZzzzZzzz

Har ont i huvudet och bihålorna. Den torra luften här i samarbete med kyliga vindar är inte ett lyckat recept för välmående. Det har iallafall varit betydligt varmare på senaste, på dagtid har vi runt femton plus och solsken. Idag hade jag shorts på mig till o med! Kändes väldigt vårigt.

Igår var vi på en pub i Arvadas Old Town, såg ut som en liten western stad, väldigt mysigt. Vi var där för att en arbetskompis till Roberts son skulle uppträda. Och dem var jätteduktiga. Samt att baren serverade väldigt mummig european style pizza med tunnare deg och getost.



Idag har Roberts arbetskompis Skip varit här i några timmar, sen åkte vi och hälsade på Patricia i hennes nya lilla kontor. Det var jättefint, litet men mysigt. Hon är ju utbildad hudterapeut och har bestämt sig för att öppna eget, så hon har hyrt ett litet rum i en gammal kontorsbyggnad bara någon kilometer härifrån. Hon betalar bara 200 dollar i hyra i månaden och det var verkligen jättefint! Vi försökte övertala Robert att testa en ansiktsmask, men icket, han är för mycket karlakarl för det.

I övrigt så är det mitt-termins prov som gäller under dessa veckor. Hade min första midterm igår, har två till nästa vecka, och sen en tredje veckan efter det.
Måndagar, onsdagar och fredagar har jag tre föreläsningar i ett sträck. Föreläsning nummer två äger rum i en stor aula som tar ett par hundra studenter och professorn använder powerpoint, vilket innebär att han släcker ner hela salen till sådan där romantisk restaurang mysbelysning. Och jag somnar inom fem minuter! Kan inte hålla ögonen öppna. Det lustiga är att vi har små fjärrkontrolls liknande dosor som är registrerade i våra namn och mitt under föreläsning så brukar professorn köra frågor och man måste klicka A, B, C, D, E, etc. för att svara. Men eftersom jag slumrar till så är det nära att jag missar frågorna. Om det inte vore för den japanska utbytesstudenten som sitter bredvid mig och så vänligt petar på min axel och säger, “time tåå click nååw” med kraftig accent så vore det kört.

Nej nu ska jag brygga lite te och se vad det e pa teve .

No comments: