Friday, February 20, 2009


Oj, här har det inte bloggats på ett tag!

Har så fullt upp på veckorna nu, och det har firats både alla hjärtans och roberts födelsedag. Jag inhandlade en liten mocha tårta på whole foods. Dem har så goda tårtor i alla smaker och storlekar. Jag tycker inte om “klassisk” amerikansk tårta, eftersom frostingen är så sliskigt söt. Men whole foods tårtor är frosting fria och betydligt mer ätbara.

Jag kör in till campus fem dagar i veckan, och även om jag gillar att lyssna på morgonprogrammet på radion och smutta på min kaffe så börjar min “commute” redan att gå mig på nerverna. Problemet: andra förare. När man sitter i en plåtburk och alla andra också sitter i plåtburkar så glömmer man nästan att man faktiskt har att göra med människor. Det är så lätt att bli förbannad. Folk gör så mycket dumt i trafiken. Min hatlista vad gäller andra bilförare:

¨ Mobiltelefon klistrad mot örat. (framkallar alla dåliga beteenden).

¨ Förare som omedvetet glider över halvvägs in i filen bredvid.

¨ Som försöker ta sig in på motorvägen i en hastighet av 30 km/timmen.

¨ Som envisas med att ligga i vänster fil och köra saktare än vad hastigheten tillåter.

¨ Som ökar farten när man passerar.

¨ Panikbromsar utan anledning

¨ Småbarnsmammor i minivans som vänder sig om och fifflar med ungarna mitt på motorvägen.

¨ Kvinnor som sminkar sig vid rödljusen

¨ Folk som är sega med att inse att det slagit om till grönt

¨ Folk som kör en hummer.

¨ Folk som aldrig hört talas om 3-sekunders regeln (eller två som dem lär ut här) utan istället nosar en i rumpan trots att det råder blixthalka

¨ Folk som sick-sackar mellan filerna och tror att dem vinner tid, men i själva verket så kommer dem ingenstans fortare än nån annan.

¨ Folk som sms:ar medan dem kör


Huvva, jag gillar att köra bil, men det vore så mycket bättre om vägarna var folktomma.


No comments: