Thursday, March 19, 2009

Det doftar vår


Kan inte riktigt beskriva det, men ni vet vad jag menar. Såg att trädens knoppar börjat göra sig redo för att slå ut och gräsmattorna på campus har skiftat från gulbrunt till ljusgrönt. åh vad härligt! För även om colorado vintrarna är betydligt mildare än sveriges så är det så brunt o torrt o trist under vintermånaderna. Men snart snart så är det sommar igen och jag kommer börja klaga på värmen.
Vad som är extra trevlig är att mamma o pappa kommer på besök i vår. Så då ska vi tillbringa många timmar på uteserveringar, lapa sol och äta glass. Colorado är nog vackrast på våren för så många blommande fruktträd växer här, olika slags äppel-, päron-, persiko-, och körsbärsträd, och dem blommar på en skala från vitt till ljusrosa till djuplila. Jag tjatar på Robert att vi ska plantera två fruktträd i år. Han oroar sig för all frukt på gräsmattan, men jag har alltid drömt om blommande träd, och i dagens genetiska värld så kan man faktiskt köpa sterila fruktträd.
Vi måste även boka biljetter till Kalifornien asap. Mina svärföräldrar firar guldbröllop (50-år!!!) den sjätte juni (sveriges nationaldag). Tydligen så firas guldbröllop med pompa och ståt, litegrann som ett bröllop, med tårta och annat gott. Tyvärr så har massa familjestrul kastat skugga på tillställningen, men ska bli intressant att träffa alla igen. Var ett tag sedan sist, tror det var thanksgiving 2007 som vi var i Kalifornien senast? Det börjar verkligen bli dags. Min svägerska har t.o.m. fått en dotter som vi bara sett på bild. Hanna Christine har dem döpt henne till och hon har megastora kinder och dubbelhaka! haha.

Nej, nu ska jag gå och försöka få lite sömn. Min sista tidiga morgon imorgon innan springbreak!

No comments: