Sunday, March 15, 2009

helgen o lite annat

Denver Art Museum

En vecka kvar till springbreak. And I can’t wait! Inte för att jag ska göra något speciellt. Som att åka till Daytona Beach, FL och skaka loss i string bikini. Men jag ska sova ut varje morgon samt skriva massa researchs papers.

Idag hade vi soligt och fint väder så vi fick för oss att åka in till Denver och gå på Zoo. Sagt och gjort. Iförda T-hirts och shorts och SPF 30 så åkte vi ner, bara för att upptäcka att resten av Denver kommit på samma ide. Alla ville visst strosa ute, titta på tiger bebisar och mumsa mjukglass. Vi hittade ingen parkering! Det var smockfullt, varenda parkeringsplats på alla 4 våningar i det underjordiska parkeringshuset var fullt. Så vi fick kasta in handduken och bestämde oss för att luncha nere i downtown och besöka konstmuseet istället.

Vi åt en jättegod lunch på en Brittisk pub, satt på uteservering och jag drack till och med ett glas kallt vitt. Mysigt!

Pint's Pub


Sen gick vi på konstmuseet och försökte va intellektuella. Jag gillade indian sektionen och den asiatiska sektionen. Det fanns så mycket att se att våra 2 timmar innan stängning inte räckte till. Men det vart en riktigt trevlig Söndag! Skönt att få komma ut och bara slappa. Nu är jag verkligen redo för vår, grönt gräs, blommor, knoppande träd…

Har förresten blivit bjudna på två (ja…två!) 1-års barnkalas. Kalas är serious business här. Speciellt eftersom dem stolta föräldrarna ska fira sina första barn. Båda inbjudningskorten hade bilder på den dregglande bebisen ifråga, samt pastellfärgade ballonger och ett käckt meddelande, typ “xx fyller 1 år! Kom o fira!”

Födelsedagar i all ära, men jag tycker att det är lite löjligt att slå på stort på en ettårings kalas. Visst, sätt dem framför en tårtbit och filma deras kladdiga försök att äta upp den, ge dem lite inslagspapper att slita i och filma hela spektaklet. Men att ha megakalas med massa gäster är ganska meningslöst, speciellt eftersom bebisen ifråga inte kommer minnas sin första födelsedag.

Vi var på ett 1-årskalas förra året. När jag fråGade vart bebisen var så fick jag veta att han låg och sov middag. Istället så var huset fullt av vuxna och istället för kakfat så var bordet dukat med vinflaskor, ostar, och annan “vuxen mat.” 1-årskalaset var en ursäkt för mamma o pappa att bjuda in sina jämnåriga vänner och dricka alkohol mitt på blanka dagen. Men trevligt var det.

No comments: