Friday, March 27, 2009

fjortis

Jaha, så var mitt springbreak nästan slut. Har inte gjort så mycket. Var insnöad igår när en mega snöstorm drog in och dumpade cirka en halvmeter snö över natten (no kidding) . Och träden som börjat slå ut fick en chock. Idag hade det redan börjar smälta så innan helgen kommer det nog vara borta.
Jag har klippt och slingat håret, skrivit en hel del på min research uppsats, tvättat o vaxat bilen, varit på kalas, och idag hängde jag med Patricia en stund.
Jag och Robbie funderar på att bli host-familj åt en exchange student i höst, så imorrn ska en representant från ASSE komma hit och intervjua oss. Robert vill helst ha en svensk och jag vill helst ha en japan, men det lutar nog åt att det blir en tysk. ha! Vi har inte bestämt oss än ifall vi är redo att bli tonårsföräldrar över en natt, plus att jag bara kommer va 10 år äldre än den potentielle tonåringen, men unga föräldrar innebär coola föräldrar? Eller?
Jag blev iaf som en fjortis på nytt när jag såg filmen Twilight häromdagen. Har ni inte sett den än så gör det! för ack vilken snygg vampyr pojke som har huvudrollen. Får nästan lust att köpa en tonårsblaska och slänga upp hans poster på väggen.

1 comment:

Elin R said...

Hej! Ville bara säga att jag blev så glad när jag läste att ni funderar på att ta emot en utbytesstudent. När jag var 17 år åkte jag till Alabama ett år och bodde hos en ett par som var 31 och 32 år. De hade inte heller några barn så de skiljde sig rejält från andra värdföräldrar man hörde talas om. Det var dock ett år som jag aldrig kommer glömma och vi har superbra kontakt fortfarande (är 26 år nu.. ) Så jag tycker absolut att ni ska göra det :-) Ha de fint!