Thursday, December 31, 2009

Gott Nytt år!!!

Kan inte fatta att det redan är 2010. På radion skall det röstas vilka låtar som varit bäst under 2000-talets första år.
Jag minns fortfarande den kalla nyårsnatten 1999 när alla trodde att världen skulle braka samman.
Har inte känt mycket för att blogga på sistone. Mest för att jag är helt uppslukad av en bok om Henry VIII och hans sex fruar. Det är en historisk skildring, men den läses som en briljant novell och jag har svårt att slita mig.
Försöker öva fiol i en timme per dag nu när man har tid. Den 31:a januari ska vi nämligen uppträda på ett ålderdomshem.
Ha!
Jag och Robert ska köra två duetter, en minuet av Bach och en låt som heter “All Thru the Night.” Sen ska vi också spela två låtar med vår lilla fjärt-kvartett som vi spelat under de senaste sex månaderna.
Blir spännande. Vår lärare hoppas att vi ska inspirera andra vuxna att börja ta lektioner. Jag tror snarare att vi kommer få gamlingarna att plocka ut hörselsnäckan när vi sågar igång.

No comments: