Wednesday, December 16, 2009

puh


Jag lovar mig alltid (kan man säga så?)
Grr…min svenska börjar bli Latin Kings-aktig. Måste börja blogga mer.
Hursomhelst, varje år har jag lovat mig själv att skicka iväg alla julklappar i november. Men ändå så står jag där på posten den 16e December. Med en virrig gammal blåhårig dam framför mig och en äldre herre snusandes i nacken. Kön vindlar sig evighetslång. Bara två kvinnor jobbar på posten denna dag. Extra förstärkning i juletid någon?
Usch. Står och svettas i dunjackan.
Har dessutom slagit in julklappar. Kände mig väldigt duktig för att jag för första gången någonsin tog det hela seriöst. I vanliga fall så ser mina julklappar ut som att en 1-åring slagit in dom, med skrynkligt halvtrasigt papper och dåligt krull på presentsnöret.
Men idag lade jag in hela min sjäääl på att slå in paket. Gjorde rosetter och klistrade glitter som den bästa stepfordwife.
Nu ska jag till att skriva julkort. Har börjat inse att jag är lite för sent ute. Ingenting kommer hinna till Sverige i tid.

No comments: