Monday, December 7, 2009

Slutspurten

Ja min kära mamma, jag lever.
Knappt bör tilläggas.
Är inne på slutspurten nu. Har finals i helgen och massa projekt som skall lämnas in och presenteras imorrn och på Torsdag. Har tillbringat hela helgen med att skriva uppsatser, göra research, gjort en intervju, och påtat med hemsidan som skall presenteras i veckan.
Intervjuade världens sötaste lilla Indonesiska kvinna. Ni kan läsa intervjun här. (Och ja, jag kallas Anna i alla officiella sammanhang numer för det blev mitt första namn här i USA pga att det stod först i mitt svenska pass...so what the hell :P Lättare for amerikanarna att stava) Ni får ursäkta den något usla hemsidan dock…jag är inte något geni på att formattera hemsidor, och wikipedia är ett helt nytt format.

Så jag sitter bara hemma och dricker te och äter kakor denna vecka. Mammas saffransbullar är redan slut (tror dom räckte i en och en halv dag).
Alissas mamma skickade även tysk och belgisk lyxchoklad som jag också vräker i mig mellan varven. För att förhindra att somna med huvudet på skrivbordet. Så mina hårt förvärvade pilates magrutor har försvunnit under ett snövitt täcke bestående av blekfeta kärlekshandtag. Men det är väl det vintern är till för?
Colorado har faktiskt producerat en riktig vinter i år. Idag har det varit 12 minusgrader och vi har ett enormt snötäcke som hållit sig kvar i mer än dom sedvanliga 24 timmarna.

Snart blir det jullov och mer bloggande, det lovar jag.
Tills dess kan ni få lite mer Kalifornien bilder!

redo for brollopet

vacker novemberdag i Riverside, Kalifornien

jag och min stilige prins i Vegas


har mumsar vi nudlar pa japansk restaurang i Lilla Tokyo, LA

Strosar i "fejk-Venedig" i Vegas

No comments: