Saturday, December 26, 2009

tjat o gnat...då blir Stina tvärsemot

Har haft en skön avslappnande dag.
Svärmor ringde och önskade God Jul. Hon och min ena svägerska tjatar alltid om att jag och Robert borde skaffa barn. Håhåjaja. För dem så är kvinnors utbildning och karriär ungefär lika viktig som den var på 1700 talet, dvs, en kvinna bör helst vilja vara hemma och amma små knoddar. Livet har ingen mening förrän man blivit mor och skaffat en familj.
Vet inte riktigt om jag förstår mig på det synsättet.
Åh, varför är släkten värst? Vissa gnatar om att man ska flytta hem till Sverige, andra tjatar om att man borde för fan jobba heltid vid det här laget och inte sitta och lata sig med sina universitetsstudier, och den tredje gruppen vill absolut se mig på smällen och Robert med en cigarr i näven.
*suck*
Ibland tror jag att folk är lite avundsjuka på mig och Robert. För att vi har så kul ihop och kör vårt eget race. Börja spela fiol när man är 26? Bli värdfamilj åt en utbytesstudent? Gifta sig i rådhus utan diamanter och Vera Wang klänning?
Nej men gud det går ju bara inte för sig.
Robert sa det så bra idag.
“Alla verkar tro att man måste följa samma mönster, you kiss, you fuck, you get married, you have kids, you get divorced…and then you do it all over again.”

I love my husband. Sorry att vi är lite annorlunda.
Kanske jag borde börja tjata på släkt och vänner att dom ska ända sina vanor och sina livsbeslut?
Här kommer förresten en bild på mina hooker heels som jag fick i julklapp. Blir 1.79 i dom och förundras över hur lätta dom är att gå i!

3 comments:

Elin Veronica P said...

Fuck me-boots. Det låter så mycket.. eh.. bättre?

viktoria cederberg said...

Fick nästan en utskällning i söndags hos Dannes farmor. Hon vill nämligen bestämt ha barnbarnsbarn. Och Danne är hennes största hopp, då han både har vettig ålder för det och rätt läggning.

Jag var inte fullt lika sugen på att ge henne några barnbarnsbarn som hon var att få dem. Dessutom fick jag veta att 26 minsann var hög ålder för att skaffa barn...

Nina said...

Jag håller med dig! Vi har samma synsätt :) hurra för att vara annorlunda och köra sitt eget race! Även om ni skulle göra dem till viljes och faktiskt skaffa barn så skulle de förmodligen snart hitta nåt annat att klaga på...