Thursday, December 31, 2009

Nytt år, Nytt Hår!





Tröttnade på att se ut som en tigerkaka i håret.
Tröttnade även på att slinga blont. Har haft mitt blonda hår sedan jag var 13 eller 14.
Eller jag har varit brunett några gånger, fast väldigt kortvarigt.
Och min frissa envisas med att färga mitt hår i 2 eller till och med tre färger. Sist sa jag åt henne att jag vill komma närmre min naturliga hårfärg, men det rynkade hon på näsan åt.
Så tack gud så kunde min kära vän Patricia stå till tjänst. Hon är ju en hudterapeut och har tillgång till butiker där proffsens färger, shampoon, etc säljs. Så vi gick dit och jag valde ut en guldblond färg som vi sedan kletade in i mitt hår. Det ser mörkare ut på kort än vad det egentligen är. Men med tanke på att mitt underhår var så mörkt medans mitt överhår var totalt ljusslingat så är jag ganska nöjd med resultatet.
Och färga är så mycket hälsosammare för håret!!! Mitt hår har aldrig varit så glänsande och mjukt på evigheternas evighet. Och vilka pengar jag kan spara nu när jag kan köpa proffs färg för frisörspris. På salong kom jag aldrig undan för mindre än 140 dollar, vilket e en mindre förmögenhet i jämförelse. Men nu kan jag gå och klippa topparna på samma salong som Robert för ynka 13 dollar och färga hemma.
Så sorry min lilla mor, jag vet ju att du tycker jag ser bäst ut i superblont, men jag blidde så trött på det. Kanske att jag slingar några få slingor till våren, men annars så kommer jag nog fortsätta färga tills jag kommer närmre min naturliga hårfärg.

1 comment:

Emma said...

jag tyckte det var superfint jag! (efter att ha smyglast din blogg fran viks lank ratt lange) Men vad sager Robert? =)