Wednesday, August 13, 2008

Pratade med min söta Patricia på morgonen. Vi ska gå ut och äta middag imorgon med några andra tjejer på den där billiga och maximalt kryddiga mexikanska restaurangen där vi var sist. Ser fram emot det. Patricia funderar på att åka till Colombia i November. När jag frågade varför hon inte åker på julen så sa hon att hon inte tycker om julen längre. Hennes lillebor mördades nämligen på juldagen, blott 15 år gammal, under ett väpnat rån i butiken där han jobbade. Riktigt, riktigt tragiskt är det. Colombia är ju kokainets högfäste och tyvärr befläckat med korrupt regering och blodtörstig mafia. Tydligen så har landet blivit mer stabilt under de senaste åren. Jag skulle vilja åka dit med Patricia som guide. Colombiansk mat är fantastisk, massa exotiska frukter, fisk och skaldjur. Dessutom så är ju landet känt för sina exklusiva kaffebönor, och jag som är en inbiten kaffedrickare och livsnjutare kan inte tänka mig en bättre semester. Men men, det får bli inom en avlägsen framtid. Nu ska jag gå och klottra lite i min skrivbok.

No comments: