Friday, August 8, 2008

who let the dog out?



Då var det dags igen då. Sitter just nu och ser OS-invigningen på teve. Ganska fantastiskt att alla dessa länder kan samlas på samma plats och tävla på fredligt sätt. Extra intressant att se OS från ett annat land, ur deras synvinkel.
Min sommar har varit extremt fullpackad. Igår skrev jag sista tentan, och det kändes verkligen som att luften gått ur mig efter det. Robbie har börjat ett nytt jobb i veckan, vilket innebär att han inte längre jobbar hemifrån. Så idag satte jag igång med massa projekt härhemma; städade och organiserade skafferiet, målade staket, och rensade ogräs. Sen tog jag en fika med Patricia. Hon är för go. Eftersom hon är utbildad esthetician så är hon väldigt talangfull med smink, skin care products, och ögonbryn. Hon har plockat och format mina ögonbryn, något som jag hatar att göra själv, så nu ser man mindre ut som en skogsmulle.
Jake kom förbi med presenter till mig från Texas. En glittrande svart sten och ett bältspänne med en cowboy på. Jag gav honom tre små mjukisdjurshundar som jag köpt på Walgreens, 3 för 10 dollar. Vi pratar på telefon nästan varje vecka. Han ringer och när jag svarar så säger han “hej” och sedan får jag stå för frågorna. Men det är uppfriskande att prata med smått folk. Deras syn på livet är förenklad och klok på samma gång. Jag frågade Jake om han går till kyrkan och han svarade,
“Jag vet inte ens vad kyrkan är för nåt.”
När man bor ett stenkast från bibelbältet så är det skönt att stöta på sådan okunskap.

No comments: