Saturday, April 4, 2009

fest

Har varit en festlig helg. Igår var vi på fest hos Patrick and Shelly. Knaprade små miniatyr tacos, sushi, och drack vin. Pratade också lite skit om alla grannar som inte lyckats nästla sig in i våran lilla klick. Det var trevligt. Patrick samlar på militär prylar. Hela hans källare är ett fylld av hjälmar, kamoflague kläder från olika länder, och – givetvis – vapen. Han har två låste skåp som han vägrar öppna trots tjat från mig. Jag kan bara gissa vad han har för hemskheter därinne, automatvapen, etc. Jag vet bara att ifall tredje världskriget bryter ut så springer jag till Patricks källare. Vad som var extra coolt var att han gav mig en mössa och en vinterrock från Svenska armeen, med tre kronor på knapparna och svenska flaggans färger på mössan. Den ser väldigt rysk ut. Ska ta bilder! haha.

Sen idag var vi på ännu ett 1-årskalas. Denna gång lilla stella. Kan inte fatta att hon redan är 1 år, känns som att nyss föddes. Vi mumsade chokladtårta – den var så vacker att man knappt ville skära i den – den var dekorerad med små pastellfärgade blommor och smakade utsökt! Jag är inte speciellt förtjust i amerikansk tårta, men den här var förstaklassig. Blev också bjudna på lunch. Vilken lyx! Nu sitter jag och ser 48-hours mystery på tv och skriver halvhjärtat på en uppsats.

No comments: