Thursday, April 9, 2009

tea time

jag e så nöjd. Efter att ha upptäckt den underbara världen av te för några månader sedan så har jag äntligen införskaffat en riktig tekanna i kinesiskt stuk. åh den är så fin. Och med en hållare med värmeljus så håller sig teet varmt i timmar.


Min Nya Kanna

Och det bästa av allt är att jag börjat brygga te av hela teblad. Det finns en liten butik som säljer vitt, grönt, svart, oolong, etc på lösvikt. Och jag inhandlade ett slags vitt te som heter Bao Hao Yinzhen på kinesiska och silver needle på engelska. Det är ett av de mest förstaklassiga vita teerna och för bara några decennier sedan så var det bara kungligheter och dylikt i Kina som drack det. Själva tebladen är ganska lustiga, långa med små vita silverstrån. Tydligen så är det fullsmockat med cancerskyddande antioxidanter, mineraler, och annat nyttigt. Verkar som att jag äntligen funnit en nyttig last!



Silver Needle

Mamma, när du kommer och hälsar på så bjuder jag på en kopp!


1 comment:

Anonymous said...

Välkommen i tedrickargänget, du obotliga kaffedrickare....

Silver Needles finns i Sverige också, www.gronateimporten.se har ett par olika att välja på.

Påskkjam

Git