Wednesday, July 22, 2009

Sommartider hej hej sommartider


rabatten


liljorna blommar

Jag vet att jag inte bloggat vidare friskt på senaste, men alla är ju så upptagna med sitt semesternjutande (eller avsaknaden av det) att jag knappt trott att någon uppmärksammat min frånvaro.
Vad händer här på andra sidan Atlanten?
Hmmm. Här i Colorado har värmen kommit på allvar. Min trädgård blommar för fullt. För att inte tala om trädgårdslandet. Min körsbärstomat växer så det knakar, den har i princip tagit över hela rabatten. Och till våran spaghetti sås har vi numera alltid färsk basilika och rosmarin. Jag har en vecka kvar på mina sommarkurser, och sedan blir det fleeera veckors ledighet. Ska bli så skönt. Fast jag har massa planer och kommer ha fullt upp hela tiden. Ska extraknäcka lite som barnvakt åt ett 3-årigt litet underbarn som heter Lauren. Och så snart kommer ju Alissa hit (vår utbytesstudent!).
Vi har även börjat ta våra fiollektioner, and let me tell you, det går riktigt bra! Ikväll hade vi vår tredje lektion och jag hade gjort min hemläxa och fick massor med beröm. Vår fiol fröken har till och med sagt att vi är dom bästa vuxen elever som hon någonsin haft! Ja, för man e ju som sagt världsbäst på allt. *host host*
Igår var vi på baseball med min väninna Shauna och hennes lilla dotter. Sällskapet var trevligt, och solskenet, och glassen, men baseball e verkligen en tråkig och seg sport. Nej tacka vet jag hockey. Där händer det grejer.

Hur är sommaren hos er?
Shauna...

...o lilla Lauren

No comments: