Wednesday, November 4, 2009

Dagen efter...

Fick en migränattack igår. Helt ur det blå. För första gången på 2 år. (jag som trodde jag blivit botad)
Jag får migrän med aura. Vilket innebär att min syn påverkas först. Det är alltid så jag märker att något är på gång. Igår tittade jag på Robert och såg bara halva hans ansikte. Insåg vad som komma skulle. Det går inte förklara, men läser jag från en bok sida t.ex. så kan jag inte se stora delar av texten. Blinda fläckar kanske man borde kalla det.
Och sen när smärtan sätter in, cirka en timme senare, så återgår synen till normalt men det spelar egentligen ingen roll för jag kan inte göra annat än ligga still i ett mörkt rum.
Hade inga migräntabletter. Ska gå till farbror vitrock och skaffa några.
Idag sitter jag med efterdyningarna. Det blixtrat till av smärta när jag vänder huvudet åt lite olika håll eller om jag skrattar.
Tycker ändå att jag har tur för min migrän räcker sällan mer än 8-10 timmar. Vissa har det i flera dagar i sträck och väldigt många mår illa och kräks till råga på allt.

1 comment:

Elin Veronica P said...

Trist som i 'synd om dig', inte trist som i så ointressant att du har ont'.

Är jag för känslig när jag känner att jag måste förklara mig där?