Thursday, November 12, 2009

jippieee!!!

Me so happy

Förkylningen har börjat släppa.
Och idag hade jag en intervju med professorn som håller i honors programmet på universitetet och jag blev antagen!!!
Vilket innebär att jag måste producera en huvudtes och skriva en dissertation på 60-70 sidor. I USA så behöver man oftast inte skriva en c-uppsats (tror jag att det kallas i Sverige) för att få sin bachelors (kandidatexamen). Men CU Boulder erbjuder den möjligheten om man har toppbetyg, är motiverad, ansöker, och gör jobbet.
Jag är sååå glad att jag får chansen! Ser framemot all research och allt skrivande.
Varför göra allt detta extra arbete?
För att det är enda sättet att ta examen från CU med Latin Honors.
Tror inte man använder Latin Honors systemet i Europa, men i USA så är det ett ganska viktigt betyg som uppskattas av arbetsgivare och ger betydligt bättre möjligheter till stipendium och annat ifall man vill doktorera.

Jag vet att det är emot jantelagen att prata om hur världsbäst man känner sig, men jag är superglad över att ha fått chansen, har jobbat så hårt!

Vill kramas med världen! :)

5 comments:

Anonymous said...

Grattis!
Det där i Sverige att "alla är lika bra på allting" är verkligen irriterande. Det gillar jag i USA att systemet uppmuntrar folk och att man kan uppnå saker genom att vara ambitiös. Och avundsjuka människor tittar inte snett på en, som att man försöker vara någon. Kanske ska man ta och flytta dit igen...

Stina i Tyskland

viktoria cederberg said...

Grattis! Du förtjänar det!
Är jätteglad för din skull!
KRAMAR!

Hanna L said...

Damn you´re good!!! Grymt bra jobbat tjejen!! Kramkram från Hanna L

Elin R said...

Grattis!! Klart man ska få uppskattning och belöning för hårt arbete man lagt ned. Gläds med dig!

Anonymous said...

Mabrouuuuuuuuuuuuuk! Grattis!!! Va skoj :) /Shaikha