Saturday, November 14, 2009

ja si

Nu snöar det igen.
Fast inte så mycket. Ett litet vitt täcke ligger över det fortfarande gröna gräset.
Vi hade kvartett övning idag. Gillar verkligen min lärare och en av de andra tjejerna. Ikväll ska vi se vår lärare i konsert. Egentligen så spelar hon inte klassisk musik numera. (Hon har spelat fiol i 43 år!) Nu är hon med i ett irländskt band och uppträder på irländska pubbar. Tror hon tycker att klassisk musik är lite halvtråkigt. Men ikväll ska hon vara med i Longmonts symfoni orkester för att andre violinisten är sjuk.
Ska bli roligt. Jag har aldrig sett henne uppträda förut.
Hon addade mig nyligen på facebook och döm om min förvåning när jag fick se bilder och min 40-nånting fiol lärarinna är också med i ett konståkningslag med ett gäng äldre damer. Konståkning på skridskor alltså.
Så hon är violinist och isprinsessa.
Modigt.

Nästa helg bär det av till Kalifornien.

No comments: