Wednesday, November 4, 2009

ut ur garderoben

Minns ni min lurviga professor? Hon med kort hår och pojkkläder?
Som dessutom är typ Marxist och vill ha revolution och storma vita huset…men det är en annan historia…
Iaf igår så kom hon ut under ett samtal om stipendier och varför så många stipendier bara är till för minoritetsgrupper.
“Jag ansökte faktiskt om ett stipendium,” sa hon.
“För jag e ju Bög.”
Och alla började gapskratta. Inte pga av att hon är homosexuell, för alla liberala collee kids älskar sånt.
Utan sättet hon sa det på var bara så förbannat lustigt.
Ungefär som ett skällsord brutalt tilldelat en själv.
Jag skrattade mest för att jag tyckte det var komiskt att hon kände sig tvungen att påpeka något så uppenbart.

Jag vet att i Sverige, och Tyskland, och övriga Europa, så anser folk att amerikanare är högerkonservativa freaks som älskar makt, krig, och kreditkrot.
Men vad många svenskar inte vet är att det finns en stor grupp extremliberala amerikanare (oftast så hittas dom på universitet landet runt, och i storstäder som New York och San Francisco.)
Och dessa radikala typer är inte nöjda med att USA har en svart president eller att Angelina Jolie har ett adpotivbarn från varje kontinent.
Nej, dom vill gå längre.
Deras drömpresident vore en könsopererad kvinna i rullstol som är blind på ena ögat och har en svart pappa och en mexikansk mamma. Om hon dessutom vore en lesbisk dvärg med en skara adopterade barn med funktionshinder så vore hon en rejäl dröm för dessa fanatiker.

Medans jag försöker bortse från saker som hudfärg och funktionshinder, så är det det enda som radikala liberala fokuserar på. Det blir nästan löjligt i längden.
Meritokrati? Vad är det?


worship the freak

No comments: