Tuesday, November 10, 2009

tjoller

Hostar och har mig.
Maken tycker att jag ska gå till farbror doktorn. Tjoller säger jag. Man är väl norrlänning. Lite kraxande har ingen dött av.
“Men gå iaf och köp hostmedicin,” envisas maken.
Om jag inte nämnt det förut så är amerikanare riktigt rejäla pillertrillare. Finns 10 piller för allting. Och sånt som säljes över disk skulle det krävas dubbelrecept på i Sverige.
Jag har ingen lust att sitta på 5 föreläsningar drogad som ett annat kuckeliku.
Istället kör jag min egna kur:
1. Ett stycke apelsinjuice i glas
2. En multivitamin
3. två ipren
4. två koppar grönt te
5. en nypa rejäl frukost (havregrynsgröt med blåbär)

2 comments:

viktoria cederberg said...

En kur som känns väldigt vettig. Och norrländsk! :)

Elin Veronica P said...

Och sömn. Massor med sovande.