Tuesday, January 29, 2008

amerikanskt kaffe

Amerikanare älskar sitt “kaffe”. Notera mina situationstecken. För amerikanskt kaffe är inget annat än vatten med kaffesmak. Var du än beställer en kopp java, (med undantag för autentiska italienska restauranger), så får du en kopp med något så blaskigt och svagt att man lätt misstar det för dåligt te.

Starbucks är undantaget. Det har blivit mitt vattenhål i denna kaffe-öken. Där kan jag i alla fall få en kopp som spelar i samma liga som Gevalia. Starbucks är alla amerikaners vattenhål, men det roliga är att väldigt många beställer drinkar som inte ens innehåller en droppe kaffe. Utan mest tjänar som ännu en kalori bomb.

Detta är inte kaffe


1 comment:

Family Fors said...

Starbucks.....I call it fourbucks....to expensive. Dessutom tycker jag att Starbucks suger....usch aven for Starbucks om du fragar mig. Jag kor direktimporterat Gevalia via besokare fran Sverige. Minst 3 kilo kaffe per gast for att stanna i mitt hus.