Monday, January 28, 2008

politik i luften

Jag har spenderat halva dagen med att göra research. Jag förlorade mig i statistik tabeller och internationella index. Vilket förklarar min lilla lista nedan. :)

El Presidente, George Bush, höll sitt årliga tal till nationen idag. Han fokuserade majoriteten av sin energi på landets dvindlande ekonomi. Bland annat vill han ge tillbaka $150 biljoner (!) av amerikanarnas skattepengar, så att alla kan shoppa loss och sparka igång pengahjulet igen.

Under sitt 53-minuter långa tal, så pekade Herr Bush ett varnande finger åt Iran, och han uttryckte också sitt missnöje med Venezuelas president.

Bush uttryckte också sin önskan att skapa en demokratisk Palestinsk stat innan slutet av året, för att få slut på Israel-Palestina konflikten. I guess we are all dreamers.

Det bästa jag hört George Bush säga, var när han höll tal för studenter vid ett Universitet:

“Till alla studenter som bara har C i betyg, har jag bara en sak att säga – Ni kan också bli President av Amerikas förenta stater.”

haha. han har humorn karln.

No comments: