Tuesday, January 22, 2008

Back to School


Denna fina skylt sitter på entren till mitt college. =)

Kan det bli mer vilda västern?

Förra året tog en polisman kurser på mitt campus, och han dök upp i civila kläder med pistolen i hölstret. En kurskompis som satt bakom honom såg pistolen och fick totalpanik. (Jag kan inte klandra honom, för minnet av Columbine är fortfarande ett plågsamt minne i Colorado.) Denna kurskompis alarmerade professorn och det blev ett himla hallå. Polisen visade sin bricka och alla lugnade ner sig. Men han blev ändå avstängd från campus under en tid. Jag träffade honom aldrig, hörde bara historien i andra hand. Men det känns så avlägset att se någon med en pistol i en föreläsningssal. Eller att se någon som är beväpnad överhuvudtaget.

Only in America.

är i övrigt helpeppad inför mina kurser! Mycket arbete kommer det att bli, men också MYCKET intressant arbete. Jag stötte ihop med två kompisar från förra terminen det första jag gjorde. Vi hann med en snabbkaffe och pratade om vad som hänt sen sist. Min storartade semester i Sverige ville dem naturligtvis veta allt om. (Pyntar ni era hus? Vad äter ni för julmat? Hur mycket snö har ni?) För mig är svensk jul faktiskt inte så annorlunda från amerikansk jul. Svenskarna är bara mer blygsamma vad gäller blinkande lampor och plastiga utomhus dekorationer.

4 comments:

Anonymous said...

Vart pluggar du nagonstans? I Colorado nanstans? :)

Stina said...

Front Range Community College har i Colorado, sen ska jag transfer och fa mitt degree fran CU Boulder! :)

sophie said...

haha..jadu, jag gnäller på italiens skolsystem, men vi har iallafall inga vildavästern skyltar. vi har andra problem.

Family Fors said...

Det finns en skylt nar jag gar in pa jobbet som sager inga vapen bakom dessa dorrar inkluderar dolda vapen. Sjalv ar jag Amerikaniserad nar det galler vapen. Jag tycker det ar roligt med pickadoller. Jag har sjalv nagra stycker men sa ar det ganska liberala vapenlagar i Virginia.