Monday, January 21, 2008

Nu börjar allvaret...


Det har varit skönt med ett lååångt lov. Idag (måndag) är det Martin Luther King dagen, en dag som uppmärksammas som en helgdag. Banker, postkontor och skolor är stängda och de flesta är lediga från jobbet. Därför börjar inte min skoltermin förrän imorgon, tisdag!

Jag är peppad, nervös och förväntansfull - allt på samma gång. Jag har en del riktigt intressanta kurser denna termin. Bland annat en research skriv kurs där vi kommer skriva cirka 5 research uppsatser. Jag vet att många avskyr att skriva uppsatser, men jag trivs som fisken med pennan i handen. =) Jag har en annan kommunikationskurs som också verkar rätt intressant. Samt tre andra kurser som jag behöver för mitt huvudämne. *puh* Jag blir svettig bara jag tänker på det. Men jag hoppas på inspirerande och intelligenta professorer samt lite trevliga kurskamrater.

Och jag tror att jag haft tillräckligt med ledighet. Jag är på gränsen till förslappad, så det är verkligen dags att få något att bita i!

No comments: