Sunday, September 7, 2008

Dagens Skörd


Planterade några pyttesmå paprika plantor i våras och vips så poppade dessa enorma paprikor upp. Har gett bort till Jylene men har ändå hela kylen full. Jag är inte van att man verkligen får en skörd. Så nästa år ska jag plantera mindre. Jordgubbar har mognat i två omgångar redan. Tyvärr så är fåglarna där och pickar innan jag hinner plocka.

Nästa helg kommer svärföräldrarna hit. Det är första gången dem kommer se hur vi bor, så vi försöker snygga till det lite. Temperaturen är iallafall jättehärlig. Soligt men inte mer än 30+ mitt på dagen. Jag tror bestämt att september och april är dem bästa månaderna här.

Nu ska jag gå och förbereda en presentation för morgondagen. Jippie!



1 comment:

Anonymous said...

Vad underbart med egen skörd!! It's getting late girl. Men jag har läst några av Din inlägg i varje fall :) Nattinatt! Nice talking to you. Puss