Monday, September 1, 2008

speciell dag

Idag är det min födelsedag. Jippie. The big 25.

Vi var ute och firade i lördags. Jag åt gåslever. Smakade som kyckling fast smälte i munnen.

Var på Jakes kalas också. Han hade ett poolparty med pizza och tårta.

Amerikansk tårta är inte min favorit, alldeles för sötsliskig, definitivt en tandläkares mardröm. Det dem kallar “frosting,” vilket är den klibbiga massa på toppen, är värst av allt. Dessutom så äter dem glass till tårtan, ett fenomen som jag inte riktigt har förstått mig på. För varje tårtbit ska man ha åtminstone en glasskula. Kanske för att balansera det sötsliskiga med någonting mer syrligt?

Idag är det inte bara min födelsedag, utan också Labor Day. Så inga föreläsningar för mig och inget jobb för Robert. Vi åkte ut och åt frukost imorse och sen kollade vi in helgrean. Har inte shoppat någonting dock. Det mesta på rean var sommarkläder och nu är det ju snart höst. Nog för att det inte märks speciellt mycket ännu. Idag hade vi 34 grader varmt. Vill ha kallt och regn, nu!

3 comments:

Anonymous said...

grattis maste man val saga :) kul att du ar tillbaka i bloggosfaren nu!

Anonymous said...

Grattis på dagen Stina! Gåslevern lät inte fel ;)
ha det toppen där borta!
kram, StatoilElin

Anonymous said...

Stort GRATTIS Stina! Kramar från Malin och Daniel, snart Pitebor!