Saturday, September 27, 2008

Frukost ute



Idag är det lördag och i riktig amerikansk anda så gick vi ut och åt frukost.

Jag är inte mycket för att äta en megafrukost. Men det är ett intressant fenomen att gå ut och äta frulle och se hur mycket vissa lyckas stoppa i sig innan klockans ens slagit nio.

Flottiga pannkakor med smör på toppen, bacon, ägg, omelett, muffins, fattiga riddare, våfflor, färsk frukt…the list goes on. Det är kalorier för hela veckan. Själv så beställer jag en latte och rostat bröd. Amerikanska pannkakor och “belgiska” våfflor, som dem kallar det, är cirka fem centimeter tjocka…och inte speciellt smakliga.

Sen så har jag precis gjort klart en uppsats som hade en deadline vid midnatt inatt. Känner mig lite utbränd den här terminen. Får inte lika mycket gjort som jag skulle vilja. Däremot har jag drabbats av städsjuka. Jag vet, det är inte likt mig, men man ska inte beklaga sig när allt är skinande rent omkring en. Bättre feng shui.

No comments: