Monday, September 29, 2008

i hälsans tecken

Mina housewife skills har förbättrats. :) Idag lagade jag en amerikansk klassiker, tomato soup & grilled cheese sandwiches. Var riktigt mummigt såhär på höstkanten.


Andra specialiteter som jag lagar är kyckling enchiladas, broccoli- & svamp paj, och wokade grönsaker med räkor, kyckling eller både och. Jag försöker äta mycket omega-3, fullkorn, olivolja, vitaminer, och calcium.

De senaste 2-3 åren har jag blivit betydligt hälsosammare. Först och främst så fimpade jag mitt dagliga paket cigaretter. Sen så äter jag en riktigt lunch varje dag istället för typ en delicato boll och latte som var min standard. Snickers, någon?

Jag tar en multivitamin + järn. Jag går aldrig och lägger mig utan en grundlig ansiktsrengöring. Jag använder SPF 15 på ansiktet. Jag äter sällan godis eller skräpmat (är sällan sugen). Förutom choklad förstås, men choklad är en helt egen kategori som jag aldrig, aldrig kommer överge eller tröttna på.

Dessutom så sover jag 7-8 timmar per natt. En kopp varm choklad före läggdags gör susen om man vill somna in.

Det enda jag inte gör tillräckligt ofta är tränar. Borde verkligen börja om o köra lite styrke och kondition. Men men, det får bli mitt nästa nyårslöfte.

No comments: