Thursday, December 18, 2008

dagens “att-göra” lista

Har äntligen fått iväg mina julkort och julpaket. Jag tvivlar på att dem når fram innan den 24e, men huvudsaken är väl att dem når fram?

Jag har gjort klart den lilla julshopping som behövde göras. Och jag har hunnit med ett pepparkaksbak. Jag fick formar i julklapp förra året så jag inhandlade färdig deg (varför krångla till det?) och gjorde massor med hjärtan, stjärnor, och julgranar.

Idag ska jag köra ett pass yoga. Det är helt otroligt vad stretchig och flexibel man blir av yoga. På bara någon månad har jag gått från att knappt kunna röra tårna till att rulla ihop mig till en kringla. För alla er som tycker det är tråkigt att svettas på ett löpband så kan jag rekommendera pilates och yoga. Det är så mycket roligare än gymmet och man ser resultat snabbt.

Måste också ta in bilen och få däcken roterade, vilket jag inte är så överdrivet sugen på. Och så borde jag börja julstäda. Och så måste jag faxa iväg ett papper. Och fylla i CSN-blanketten för nästa termin. Och betala räkningar. Gud vad trist! Och vilka vuxenpoäng jag kammat in på senaste. Vad hände med att dricka en cappuccino till lunch och röka 6 cigaretter på en halvtimma?

På tal om rökning. Den 29e December har jag varit rökfri i 3 år. jippie! *megastolt*

No comments: