Wednesday, December 3, 2008

jippie

Nu är min bil tillbaka!

Det tog bara en och en halv månad och prislappen för reparationerna landade på den blygsamma summan av 105’000 SEK.(!!!) Vi var och hämtade upp den igår morse och jag svimmade nästan när jag såg bilen. Den såg verkligen splitterny ut. Allting var ju praktiskt taget utbytt., från framhuven till kofångaren, till lyktorna, till hjulen och höger baksida. 3 A4-sidor listade allt som blivit utbytt. Helt galet. Tack gud att killen hade försäkring. Jag hör ofta skräckhistorier om illegala mexare som smiter från olyckor eller saknar försäkring. Bara hyrbilen i en och en halv månad kostade ju nästan åtta tusen spänn för försäkringsbolaget. Hade man tvingats punga ut med det själv så hade det allt blivit att ta bussen.

Jag är iaf superglad och tacksam att det löste sig till det bästa.

No comments: