Tuesday, December 23, 2008

Sagan fortsätter…

…jag tror att bilen har drabbats av en förbannelse. En ond ande har tagit över och bestämt sig för att göra livet surt för samtliga. Nu har jag fått punktering. Som tur var blev jag inte strandad ute på vägarna utan upptäckte det när jag kom hem. En tjock skruv sitter fast i däcket från gudarna vet vart, och nu måste jag köra med extra däcket till mekanikern igen. Jag börjar vara stammis därborta. Tur att man är blond och blåögd för det brukar generera lite extra service från dessa machomän.


Igår blev det julbak. Jag bakade pepparkaksgubbar och dekorerade med glasyr. Det blev allt från playboy bunny till rastafari, plus en och annan klassiker med tre knappar. Jag lyckades hitta saffran och mandelmassa på worldmarket (samma affär som säljer nyåkers pepparkakor och glögg). 1 gram saffran kostade 4 dollar. Det är nästan i samma prisklass som guld!

Så jag bakade kransar och lussekatter. Problemet är att häruppe, två kilometer ovanför havsytan så vet man aldrig vad degen har för sig. Igår så jäste den upp något fruktansvärt. Min fina kringla såg ut som en enorm elefantsnabel. Jag vart nästan rädd att ugnen skulle explodera. Men ätbart blev det iallafall.

Nej, nu måste jag åka iväg till svarttummade blåställ och bensinångor.

No comments: