Saturday, December 27, 2008

Somnade på soffan igår till ljudet av Die Hard med Bruce. Jag vet inte vad det är för fel på mig, men biljakter och explosioner är rena sömnpillret. Funkar bättre än Valeriana och Stilnoct. Det lustiga var att jag låg med benen dinglande över soffkanten, med Peanut på magen, och huvudet mellan två av sittdynorna. haha. Jag sov så gott ända till halv sex på morgonen.


Vi var ute och käkade middag på en italiensk restaurang. Jag är övertygad om att ägaren tillhör en före detta legendarisk mafia familj från New York. Han heter Frank Bonanno och är från New York, Bonanno var namnet på en av de ökända “fem familjerna” som regerade i slutet av mafia eran. Hursomhelst, denne Bonanno har 3 restauranger i Denver, döpta efter hans söner och alla serverar lyxig italiensk mat. åh, det är så gott! Jag åt grillade jumboräkor med proscuttio och mascarpone och drack kryddat jule vin. Sen gick vi på Teater och såg en version av Charles Dicken’s “En julsaga.”

Så det fick bli ett mysigt slut på våran julhelg.


I julklapp fick jag ett silverhalsband från Tiffanys som jag hade önskat mig! Robbie hade fyllt en strumpa med massa godis och ett liten mjukisren. Och så fick jag yoga träningsvideor. Lite mer avancerat än vad jag tidigare gjort. Jag körde ett pass igår och kan knappt röra mig idag. Har ont i insida lår och underarmar.


Robbie fick champagne öl av mig. Tydligen en specialare där man brygger ölet i samma stil som man tillverkar champagne. Visste ni att det var en munk vid namn Dom Perignon som kom på champagnen? Samma munkar som bryggt öl i decennier nere i Belgium och Tyskland. Vi har funderat på att göra en roadtrip med start i Danmark och ner genom Holland, Belgien, och Tyskland. Jag har bara mysiga minnen från resan jag gjorde med mamma o pappa till Holland och Belgien. Så drömma kan man väl alltid göra.

No comments: