Friday, October 10, 2008

fredag & plagiat

Idag fredag har jag pluggat. Kört ett pass yoga. Och handlat mat. Blir tacos Swedish style ikväll. med finhackade tomater, lök, och gurka. Och riven ost såklart.

Pratade med Patricia häromdagen. Hon hade fått fortkörningsböter och blivit kallad till rätten pga det. “Stina, varför tror du att dem kallar mig till rätten?” Sa hon lite nervöst. “Kanske dem ska sätta mig i fängelse.” Hon är rolig. Tydligen hade hon kört 55 på en 30 sträcka, och det är ju ganska grovt. Sedan hade hon bilen full av fejkade märkesväskor, chanel och luis vuitton som hon sålde för 50 dollar styck. Ganska bra kopior måste jag säga, men lädret på fejkade luis vuitton ser aldrig riktigt rätt ut. Patricia var helt paranoid när hon öppnade upp bakluckan för att visa mig. “Om polisen ser mig så kan jag få problem.”

Jag köpte ingen fejkad väska. Det är emot mina principer att betala för fejk. även om dessa märken är hutlöst dyra, så är det en designers verk. Jag skulle inte vilja att någon stal något jag skrivit eller åstadkommit. Det är plagiarism helt enkelt.

No comments: