Monday, October 20, 2008


Tack så himla mycket för alla omtänksamma kommentarer och tankar.

17-åringens försäkringsbolag ringde idag och sa att han anmält händelsen. Dem ska ansvara för kostnaderna av hyrbilen och alla reparationer.

Känns skönt att dem hörde av sig så snabbt. Men det kommer bli jobbigt att hantera allt tjafs.

Min hyrbil är korn blå och sticker ut som en clown på begravning. Den går inte att missa varken i trafiken eller parkeringen, så förhoppningsvis är mina chanser att bli påkörd mindre nu.

Vi gick på festen i lördags. Kändes skönt att komma bort från alla tankar och allt det trista. Jolene var jättefin i sitt röda afro...

och vi fick äta god mat och tårta. Dem hade fixat små pastasnäckor fyllda med ricotta ost och italiensk köttbulle. Tårtan var bakad i choklad och dekorerad som ett grönt monster.


Stella som nyckelpiga



Matthew & Jake

Vi stannade längre än vi tänkt och pratade om ditten och datten. Mandy kom på den briljanta ideen att dra lott varje fest för att se vem som ska anordna nästa fest. Den som lotten faller på får inte veta förrän några dagar senare när ett par rosa flamingo fåglar dyker upp framför ens hus. På söndag morgon när jag kikade ut så såg jag till min lättnad att vi inte fått flamingo fåglarna - utan att det var Sherry och Patrick som fått nya utomhusdekorationer. Flamingosarna är inte jättestora eller vidrigt fula, men tillräckligt konstiga för att man ska skynda sig och fixa fest för att bli av med dem.



No comments: