Thursday, October 2, 2008

författarstund & Halloween fest

Inga föreläsningar idag, men steg ändå upp 7 när Robbie åkte till jobbet. Gick en långpromenad och satte mig sedan med mina böcker. Har tenta på Måndag.

Fick mejl från en av mina professorer från förra terminen i Kreativt Skrivande. Han heter Blair och råkar också vara en publicerad författare. Vi mejlar lite hit och dit och pratar om skrivandet. På Tisdag ska han läsa något kapitel från sin nya bok på en bokhandel. Jag funderar på att ta med Robbie och gå och lyssna, dricka en kopp kaffe, och se om han åstadkommit något bra. Jag köpte faktiskt hans första publicerade bok som var en samling korta berättelser. Jag skrattade högt flera gånger under den korta stund det tog att läsa ut den.

Vi har också blivit bjudna på Halloween fest med utklädningstvång. Varje år innan Halloween så öppnas nya tillfälliga “Halloween-butiker” i tomma butikslokaler och dylikt där man kan köpa alla möjliga läckra outfits. Robert vill inte klä ut sig, mogen som han är. Min kompis Anette sa att hon och hennes pojkvän ska klä ut sig till Brad Pitt och Angelina Jolie och bära omkring på dockor i alla de hudfärger.

Tyckte det var roligt.

No comments: