Tuesday, October 14, 2008

halloween dekorationer (!) & hundvakt


Jag vet att det inte syns särskilt bra på den här bilden, men min granne har ett skelett hängande från altanen och diverse gravstenar på gräsmattan. Andra grannar har täckt altanen med spindelnät och enorma svarta änkan, en annan har klistrat brottsplats tejp över dörren.

Det är Halloween i förorten.




halloween kakor

Har varit hundvakt i några dagar nu. Jag lyckas med Ceasars teknik att få dem att sitta stilla och vänta tills jag säger varsågod innan dem får kasta sig över maten. Och det gör dem. Så fort dem får klartecken så rusar dem till matskålarna och slänger i sig utan att tugga. Sumner, den yngste, satte i halsen häromdagen. Tycker synd om dem. Så understimulerade labradorer har jag sällan sett.



Sumner kastar i sig maten

1 comment:

sophie said...

kanske en lite dum fråga, men jag litar inte på det italienska postverket, kom någonsin brevet fram till dig?..

sophie