Sunday, January 18, 2009

min nya passion

Jag har hittat den bästa träningsformen någonsin. Yoga. Både Hatha yoga (för avslappning) och Vinyasa (poweryoga, mer rörelse). Istället för att betala mucho pengar med att ta yoga klasser så stoppar jag bara in en DVD och kör ett pass hemma. Jag sover bättre, har fått mer muskler, bättre balans, och mer flexibel. Jag kunde knappt nudda tårna när jag började, och jag hade alltid värk i rygg och axlar. Men nu var det flera månader sen jag hade ryggvärk. Man får bättre hållning och blir mjukare i kroppen, mer avslappnad, bättre humör, etc. Om jag inte lyckas som journalist eller författare så ska jag bli yoga lärare och öppna egen studio. Man måste väl ha en plan B?

Pose of the Dancer
(den kan jag!!!)
Crow Pose
(den jobbar jag fortfarande pa, skam den som ger sig...)


No comments: