Thursday, January 1, 2009

2009...

…är här. För tredje året i rad så skrev vi Nyårslöften och stoppade i ett kuvert för att läsa igenom nästa år. Vi läste också Nyårslöftena från förra året och förvånansvärt många hade jag hållit!

Vi har sett lite junior VM i hockey, kört power yoga, tagit några fikan, läst böcker, och jag har scrapbookat lite. Det är extra kul när man har tid att klippa och klistra utan tentaångest.


Jag hoppas att 2009 blir ett bra år. Jag har inga storslagna planer, utan helst av allt vill jag bara behålla status quo. Förhoppningsvis så kommer finanskrisen ebba ut under det här året. För det är inte lustigt att oroa sig över ekonomin. Jag har praktiskt taget sluta läsa nyheterna för det är så depressivt. Jag läser bara onödiga fluff nyheter om fem-benade katter och bortsprugna chihuahuas. Typ.


Jag har förresten hittat min nya kärlek! Te.

Grönt te och Vitt te. Det ska bryggas och serveras i japansk tekanna.

Mumma! Jag dricker flera koppar om dagen. Utan socker eller mjölk.

Har hittat ett vitt te som innehåller rosenblad och det doftar som en blombukett.

När vi va i shopping gallerian härom helgen så hade dem en liten te butik där dem sålde allt möjligt som har med te att göra. Och dem hade så många söta te set med sådana där miniatyr koppar. Me like! Jag tror bestämt att jag var japan i ett tidigare liv för jag älskar allt som har med japan att göra, orkideer, sushi, te, anime, arkitekturen och alla tech prylar.



1 comment:

Anonymous said...

Haha, då har jag också en liten japan i mig för jag älskar sushi och japansk inredning jag med! En del av den iaf. Japaner inreder lite väl spartanskt och obekvämt (sitta på golvet och äta, nej tack), men shojiskärmar/rumsavdelare och bambu/sisalmattor är supersnygga. Jag har inte ätit sushi på alldeles för länge nu så jag tänkte göra det snart. God fortsättning Stina!