Monday, January 12, 2009

typiskt


Första skoldagen idag. Jag åkte hemifrån tidigt, 6.30 (ouch!), bara för att upptäcka att det snöade kraftigt. Det har inte snöat på flera veckor, men självklart så ska det största snöfallet komma just när jag försöker ta mig någonstans. Så jag lämnade huset halv sju på morgonen och var framme tjugo över åtta. Helt galet. Fastnade i trafik som stod helt stilla en halvtimma på grund av en olycka. Så jag missade första föreläsningen. Typiskt. Men jag hittade till min andra och tredje föreläsning, hann upptäcka den enorma kafeterian med en te och kaffe shop, dominos pizza, jamba juice, subway, och lite annat onyttigt. Jag fann även bokhandeln som var enorm med två våningar. Vid tio tiden så slutade det snöa och solen kikade fram. Träden var tunga med snö och det såg riktigt vintrigt och vackert ut. Jag ska läsa fem kurser den här terminen och kommer vara på campus alla veckans dagar. Men det ska bli kul! Vore jag miljonär så skulle jag utbilda mig för resten av livet. :)

Nu är det måndagkväll vilket är min officiella tv-kväll. Jag ser intervention klockan 7, sen är det reseprogram med Anthony Bourdain och till sist I survived klockan tio. Får se om jag lyckas hålla mig vaken.

No comments: