Friday, January 9, 2009

teknikens under och fyndpriser

Har massa med träningsvärk idag. Baksida lår har jag haft svårast att stretcha ut under min korta yoga karriär men det börjar gå lättare och lättare.Nu mumsar jag äpple med mandelsmör. Very yummy.

Har varit massa spring här idag. Två rörmokare har vatt hit med kostnadsförslag. Robert ska dra in nåt rör med naturgas. Jag har inte så stor koll. Givetvis fick jag ringa runt och boka tid med dessa nissar och jag hatar att prata teknisk engelska. Jag vet knappt vad saker och ting heter på svenska när det gäller elektriska sladdar, rör, bildelar, eller annat krafs. På engelska sitter jag mest som en dövstum nickedocka och låtsas förstå. Problemet är att sådant är så jädra trist. Jag har alltför stor brist på testosteron för att ens komma på tanken att diskutera teknikprylar. Så länge allt funkar som de ska så är jag nöjd. Jag är ungefär lika intresserad som en hetro karl i en smink botique.

På tal om smink. Det är massa med rea här dem senaste veckorna. Den usla ekonomin har ju tvingat ner priserna på nästan allt och nu ska Macys lägga ner flera butiker i landet, varav två här i CO. Jag avskyr verkligen att handla på rea. Priserna är sällan värt trängseln, underarmssvetten, köandet och den allmänna hysterin som råder när allt i butiken är rödlappat. Men jag tror faktiskt att det börjar vara värt det för nu är det inte bara skrot som säljs. Kanske får blir mitt helgnöje att springa på rea. Patricia är en sån som alltid ska fynda. I själva verket så tror jag att man ljuger lite för sig själv när man “fyndar” stup i kvarten, för oftast köper man ju saker man inte tänkt köpa bara för att det var “så billigt.” Så istället för att spara pengar så slösar man istället. äsch, jag vet inte.

No comments: