Tuesday, September 15, 2009

Håriga ben = icke-orginellt

Har inte mindre än 3 prov nästa vecka. Tre!!! Känns lite ambitiöst såhär under fjärde veckan av terminen. Har för övrigt drabbats av någonslags ambivalens gentemot Universitetet och utbildningar i allmänhet. Känns ibland som att alla försöker vara så jävla pseudo-intellektuella och unika. Man ska rabbla massa profound rappakalja som egentligen inte betyder ett jävla skit när det kommer till verkligheten.
Så många blåögda freshmans som tror att dom ska “ändra världen,” precis som blombarnen gjorde på 70-talet (fast dom kunde iaf skylla på LSD-rus).
Man sitter och diskuterar diverse samhällsproblem, fast väldigt många av oss har aldrig berörts personligen och alldeles för många sitter mest och reciterar vad deras föräldrar tycker/tänker/tror.
Jag tycker inte det är radikalt att vara lesbisk, feminist, eller pro-choice. Inte heller är det vidare unikt att vara emot dödstraffet men för assisterat-självmord.

Har en kvinnlig professor, som för övrigt ser ut som (och klär sig) som en pojke. Hon har alltid samma kläder (hon har erkänt att hennes garderob består av 5 plagg). Så hon har alltid på sig mörka knälånga shorts, gympadojjor, en randig t-shirt och en mörkblå huvtröja ovanpå. Håret är kortklippt i en icke-modern frisyr, ansiktet osminkat, och benen håriga (JA håriga!). Och nu snackar vi inte 2-dagars stubb, utan centimeter långt tjockt hår, sådant man hittar på riktiga karlakarlar från Norrbotten.

Okej, nu har jag ingenting emot min professors val att inte raka benen. Kanske är jag t.o.m. lite omedveted avundsjuk för att vi har en kvinna i 2000-talets USA som vågar stå emot pressen på att vara “smoking hot” och istället stoltsera med sina lurviga spiror.
Problemet är att hennes tydligt markerade försök att vara “radikal,” på något sätt känns urvattnat och tröttsamt.
Jag är 100% övertygad om att hon är lesbisk och hatar dumma vita män.
Jag är också 100% säker på att hon vill ha välfärd åt alla, och att Obama ska agera Robin Hood och ge allt kapital till de fattiga, samt att vi alla skall bli könlösa individer som ser likadana ut och har samma håriga ben, så att vi alla kan leva lyckliga i all evighet.

1 comment:

viktoria cederberg said...

va fan. jag har också karlahår på benen. men jag skyller inte på nått jag-vill-vara-radikal-skit. jag skyller på lathet. samma lathet som gör att jag inte har några stora bokstäver när jag skriver just nu. ;)