Friday, September 25, 2009

Tjejdag

"put a ring on it"


Herr Konstapelns Bild


systrar? javisst!

hot mamas eller vad?!

Visst e hon gullig? :)



Forever 21 - go big or go home

Idag hade jag och Alissa tjejdag.
Hon var nämligen ledig från skolan pga typ lärarmöte eller något liknande, och jag var helt sönderpluggad så vi bestämde oss för att dra på oss vårat söndagsbästa och bege oss ut på stan. (jippieee):)

Först gick vi och manikyrerade oss.
Båda två valde vågade djupröda höstfärger.
Manikyristen sade att hon absolut kunde se att vi var systrar.
“Ni är ju så lika. Det syns på långt håll att ni är systrar.”
Vi nickade och höll med.
Det e kul att låtsas.

Sen lunchade vi på Bloom. Delade en insalata caprese och åt lite annat mumsigt innan vi gick till den nyöppnade Forever 21.
Min Colombianska (och shoppinggalna) vän Patricia hade berättat för mig hur STORT det var. Men både jag och Alissa fick en chock när vi kom in genom dörrarna. Det var ENORMT. Hur mycket kläder som helst, och roliga smycken, och det absolut bästa med Forever 21 är priserna. (tänk H&M). Hippa t-shirts för 2 dollar och apsnygga jeans för 12. Kan inte bli mycket billigare än så.
Vi spenderade två timmar på Forever 21, tills Alissa klagade på huvudvärk för det fanns för mycket att välja på.
Vi hamnade även på en liten flummbutik på väg hemåt. En sådan där hippie/bohemisk affär där det säljes Buddha statyer och annat krimskrams från ställen som Bali och Goa.
Alissa inhandlade två exakt likadana ringar – enorma och i uppkäftigt guld bör tilläggas – och hon gav en till mig och en till sig själv.
Utanför affären hade vi väldigt trevligt med att fotografera oss själva med våra blodröda naglar samt feta golfbollsstora ringar.
Vi var precis i färd med att ta en bild där vi båda hade ringarna på ‘fuck you” – fingret då en uniformerad konstapel kom förbi.
Han var mulatt, välbyggd, och väldigt ögonmumsig.
“Vill damerna att jag ska ta en bild på er?” frågade han.
“Visst!” sa vi, och för första gången i mitt liv fick jag äntligen räcka fuck you åt en polis.
Synd bara att han råkade vara en snygg och trevlig polis.
Men ändå.

Vi hade en supertrevlig dag tillsammans.
Sen i afton kom två av hennes kompisar från high school hit för att se film. Den ena killen är gay och jag tycker det är så underbart att han kan och vågar vara totalt öppen med sin läggning redan i high school.
Han hade plockade ögonbryn, en trendig hatt och var sådär städat snygg som bara metro och gay killar kan vara.
Vi såg High School Musical 3 och jag kan bara säga att det var en av de mest patetiska och kväljningsframkallande filmer jag någonsin sett.
Nä, tacka vet jag Grease och Dirty Dancing.
Det enda som höll mig kvar var Jordans (gaykillens) kommentarer och faktumet att han insisterade på att se scener då den manliga huvudrollsinnehavaren slänger av sig tröjan i slowmotion.
Om och om igen.
Tonåringar är roliga.
Dom är så naiva, känslosamma, uttråkade, och fnittriga.
Och allt på samma gång.

Jordan gav oss även högsta betyg för våra superheta guldringar.

1 comment:

viktoria cederberg said...

Babe. Skulle du kunna tänka dig shoppa lite spännande 4ver21 åt mig, om jag för över pengar till shopping, kaffepaus och frakt? ;)